Construcţia podului rutier peste Prut, care va uni localităţile Golăieşti şi Zagarancea, va începe pe 26 aprilie
Social 8 aprilie 2025, 20:36 | 1017

Construcţia podului rutier peste Prut, care va uni localităţile Golăieşti şi Zagarancea, va începe pe 26 aprilie, a anunţat într-o emisiune radio ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării regionale, Vladimir Bolea. Viitorul pod se va numi „Podul de Flori”, amintind de evenimentul din 1990, când românii s-au reunit simbolic pe malurile Prutului.

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării regionale: "La Ungheni va avea loc deschiderea „Podului de Flori”. Pe ambele maluri se va pune piatra de temelie pentru construcția podului. Pod cu patru benzi, care va fi capătul autostrăzii A8. Așa-numita Autostrada Unirii, care vine de la Pașcani spre Iași și spre Ungheni. Și, în partea noastră, este primul tronson - va fi construit și primul tronson de autostradă."

„Podul de Flori” face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, propusă pe traseul Târgu Mureș - Poiana Largului - Târgu Neamț - Pașcani - Târgu Frumos - Iași - Ungheni, interconectându-se cu Drumul R1 Chișinău - Ungheni.

Podul va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și trotuare pietonale. Lungimea totală va fi de 261 de metri, iar lățimea va ajunge la 13 metri în prima etapă, urmând să crească la peste 24 de metri în etapa a doua. Potrivit autorităților, traficul rutier va putea fi deschis provizoriu în toamna anului 2026, în timp ce finalizarea Autostrăzii Unirii este estimată pentru perioada 2029-2030.

Investiția este finanțată integral din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, valoarea proiectului depășind 30 de milioane de euro.

Ministerul Transporturilor de la București a anunțat în februarie curent că peste râul Prut vor fi construite patru poduri rutiere noi - Stânca–Costeşti, Bumbăta–Leova, Fălciu–Leca și Răducăneni–Bărboieni. Termenul de elaborare a studiului de fezabilitate este de 12 luni. Valoarea totală estimată pentru realizarea primei etape de proiectare a celor patru poduri este de 1,1 milioane de lei românești lei fără TVA pentru fiecare lot în parte.

Opinia ta contează. Comentează!