Calea Ferată a Moldovei scoate la licitație locomotive, vagoane și alte bunuri, într-un proces de acumulare a banilor
Calea Ferată a Moldovei scoate la licitație locomotive, vagoane și alte bunuri, într-un proces de acumulare a banilor. La sfârșitul lunii ianuarie, CFM înregistra restanțe salariale de peste 156 de milioane de lei. Pensionarii, care încă lucrează, ar putea fi disponibilizați, dar își vor primi banii munciți. Anunțul a fost făcut astăzi de către directorul Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari.
ROMAN COJUHARI, directorul Agenției Proprietății Publice: "Acțiunile care au fost întreprinse în ultima perioadă de eficientizare, de valorificare a activelor neutilizate, de majorare a încasărilor, de obținerea motorinei din fondul de rezervă a permis să fie micșorată datoria la plata salariilor. Toate disponibilizările se fac în coordonare cu sindicatele, iar achitările care sunt prevăzute de legislație și la care au dreptul lucrătorii, vor fi efectuate în conformitate cu buchea legii."
Numărul exact al pensionarilor care ar urma să fie concediați nu este cunoscut, întrucât „procesul de optimizare a întreprinderii este unul continuu”, a spus Roman Cojuhari după ședința Guvernului.
ROMAN COJUHARI, directorul Agenției Proprietății Publice: "Noi vom vedea în următoarele luni mai exact. În prezent nu putem vorbi despre o cifră exactă. În ultimele cifre care ne-au fost reflectate era vorba despre 200 de persoane, dar eu pot să greșesc pentru că zilnic se schimbă informația."
Aflată în plin regres financiar și cu datorii salariale de milioane de lei, Calea Ferată a Moldovei scoate la licitație locomotive, vagoane și alte bunuri, ca să acumuleze fondurile necesare pentru plata restanțelor salariale. În perioada 16–25 aprilie, CFM va organiza patru licitații: trei „cu reducere” și una „cu strigare”. Printre bunurile scoase la vânzare se numără 85 de locomotive, 41 de vagoane de pasageri, 90 de boghiuri, 81 de tank-containere, un vagon frigorific și 17 secții de vagoane refrigeratoare. De asemenea, vor fi scoase la mezat resturi și deșeuri de metale feroase și neferoase, și piese de schimb neutilizate.
Potrivit datelor oficiale, la sfârșitul lunii ianuarie curent, CFM înregistra restanțe salariale de peste 156 de milioane de lei, față de aproape cinci mii de angajați. Datoriile s-au acumulat în perioada august–decembrie 2024. Conducerea întreprinderii speră că vânzarea acestor bunuri va permite acoperirea cel puțin parțială a salariilor restante.
Problemele financiare ale CFM au început în 2009, când transportul de mărfuri a scăzut de peste două ori. Declinul a urmat și în 2016, iar în 2022, situația s-a agravat, când tranzitul feroviar din Ucraina s-a redus drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Schimbările au dus la diminuarea veniturilor CFM și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților, care au început să se confrunte cu restanțe de câteva luni.








