Vom plăti cu 60 de bani mai mult pentru fiecare kilometru parcurs cu o mașină taxi
De azi înainte, vom plăti mai mult pentru taxi. În medie, cu 60 de bani mai mult pentru fiecare kilometru parcurs! Companiile de taxi afirmă că scumpirea este necesară pentru a supraviețui, în timp ce călătorii se plâng că și așa plătesc o groază de bani pentru astfel de serviciu.
După ce gazul comprimat a ajuns să coste peste 12 lei, iar cel lichefiat - aproape 14 lei, șoferii de taxi spun că suportă pierderi mari, iar salariile lor s-ar fi redus cu circa 30 la sută. Mulți se gândesc să-și caute de lucru în altă parte.
Președintele asociației care apără drepturile transportatorilor în regim de taxi susține că majorarea tarifelor este strict necesară. Companiile trebuie să-și ajusteze prețurile pentru a supraviețui. De profit, nici vorbă.
CONSTANTIN CONDREA, președintele asociației transportatorilor în regim de taxi: "În ultimii ani, businessul cu taxi nu mai este rentabil, din cauza modificărilor de pe piața economică. Au crescut prețurile la piese, la gaz. Respectiv, crește costul net al călătoriei."
Călătorii spun că serviciile de taxi și așa sunt scumpe.
Oamenii spun că se străduie să cheme un taxi doar în caz de strictă necesitate.
Șoferii spun că deja simt lipsa clienților.
Lucrurile s-ar putea schimba dacă ar fi modificată legislația, spune Constantin Condrea. Potrivit lui, companiile străine de taxi, care activează în Republica Moldova, dictează prețurile așa cum vor.
CONSTANTIN CONDREA, președintele asociației transportatorilor în regim de taxi: "Din păcate, Moscova ne dictează prețul la gaz, dar și la taxi. Această situație contravine principiilor legii anti-monopol, pentru că peste 70 de firme schimbă prețurile cum vor."
O lege care ar pune companiile străine în rând cu cele locale ar putea facilita păstrarea prețurilor constante la taxi. În Republica Moldova sunt înregistrate peste 80 de firme de taxi, dintre care în jur de 70 lucrează pentru platforme internaționale.