Autoritățile de la Chișinău și București au semnat un memorandum privind punerea în funcțiune a liniei feroviare Cantemir-Fălciu
Autoritățile de la Chișinău și București au semnat astăzi un memorandum privind punerea în funcțiune a liniei feroviare pe podul Cantemir – Fălciu. Lucrările de pregătire a acestui pod peste Prut au început deja, a precizat secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de la București, Irinel Ionel Scrioșteanu.
IRINEL IONEL SCRIOȘTEANU, secretar de stat al Ministerului Transporturilor de la București: "Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova Chiar astăzi au început o serie de lucrări, colegii noștri de la Căile Ferate Române, lucrări care să pregătească deschiderea podului. Avem mai multe treceri feroviare către Republica Moldova, pe care le punem în valoare, le consolidăm și dorim să le utilizăm pentru transportul de mărfuri, pentru că vizăm un transport de mărfuri masiv dinspre portul Constanța spre Republica Moldova și invers."
La rândul său, ministrul Infrastructurii de la Chișinău, Vladimir Bolea, a declarat că redeschiderea acestui circuit feroviar va însemna ancorarea Republicii Moldova în circuitul feroviar nu doar al României, ci și al Uniunii Europene. În prima fază, va fi reluat doar transportul de mărfuri, iar pe măsura derulării lucrărilor, a reparației stațiilor, gărilor, se va putea relua și transportul de pasageri.
VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: "Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldov Guvernul Republicii Moldova, prin Bugetul PLUS a alocat 10 milioane lei CFM-ului pentru achiziția de traverse pentru reconstrucția celor aproximativ patru km de cale ferată pe segmentul Republicii Moldova. Vom avea și linia ferată largă, și linia ferată cu ecartament european."
Ministrul Bolea a mai menționat că în cel mai scurt timp, vor fi operaționale trei poduri feroviare: Ungheni, Fălciu și Giurgiulești. Podul feroviar Fălciu – Cantemir face legătura între județul Vaslui și raionul Cantemir, care a fost închis în 1992, ca urmare a alunecărilor de teren.