Cadrul normativ privind publicitatea jocurilor de noroc cu risc social redus a fost revizuit de Parlament
Cadrul normativ privind publicitatea jocurilor de noroc cu risc social redus a fost revizuit de Parlament. Un proiect de lege în acest sens a fost votat, în a doua lectură, de 57 de deputați ai puterii. Astfel, sunt instituite anumite limite de difuzare și se renunță la interzicerea totală a publicității în acest domeniu.
Potrivit autorilor proiectului, deputații Radu Marian și Dorian Istratii, în majoritatea țărilor europene este permisă publicitatea de pariuri, inclusiv la competițiile sportive internaționale care sunt transmise în direct. Interdicția impusă anterior de legislație creează situații în care orice transmisiune de eveniment sportiv internațional în spațiul audiovizual al țării noastre încalcă legea. Astfel, noua lege prevede.
Legea cu privire la organizarea și desfășurarea jocurilor de noroc: "Permiterea publicității și a programelor audiovizuale sponsorizate de persoane juridice care organizează și desfășoară jocuri de noroc cu risc social scăzut între orele 22:00 și 07:00, precum și a programelor audiovizuale referitoare la competițiile sau evenimentele sportive difuzate în direct de un furnizor de servicii cu acoperire națională."
Potrivit proiectului aprobat de deputați, în produsele publicitare se vor face mențiuni obligatorii despre impactul negativ al jocurilor de noroc, care vor constitui cel puțin 20% din timpul sau suprafața materialului publicitar. În susținerea noii redacții a legii, deputatul Radu Marian a făcut referire la campionatul european de fotbal din acest an, care s-a desfășurat în Germania, iar unul dintre sponsorii principali ai competiției a fost o companie de pariuri. Un alt caz relevant ar fi transmisiunile TV ale meciurilor de fotbal între echipele din Republica Moldova și echipe din alte țări, iar cele din urmă au inscripționate pe tricouri logotipurile companiilor de pariuri sportive.
De asemenea, se estimează că proiectul votat în lectura finală va genera investiții directe de cel puțin 30 de milioane de lei anual în susținerea și promovarea evenimentelor sportive, precum și în „stimularea producerii de conținut media autohton”. Mai mult, bugetele investite în publicitate vor oferi un sprijin considerabil pieței media din Republica Moldova, care este în declin în ultimii ani.