„Petrom Moldova” va ataca în instanță decizia Consiliului Concurenței care a dispus amendarea a șase companii petroliere
Întreprinderea „Petrom Moldova” va ataca în instanță decizia Consiliului Concurenței care a dispus amendarea a șase companii petroliere cu o sumă totală de circa 480 de milioane de lei. Asta se arată într-un răspuns al întreprinderii pentru Jurnal TV. Celelalte companii de la care am solicitat un comentariu, nu au reacționat.
Într-un comentariu transmis redacției noastre, compania „Petrom Moldova”, căreia i s-a aplicat o amendă de aproape 78 de milioane de lei pentru că ar fi încheiat un acord anticoncurențial cu alte cinci companii vizate, afirmă că respinge ferm constatările Consiliului Concurenței.
REACȚIA COMPANIEI „PETROM MOLDOVA”: "Grupul OMV Petrom, din care face parte „Petrom Moldova”, are o politică strictă de respectare a regulilor de concurență în toate țările în care activează, inclusiv în Republica Moldova. Compania respinge ferm constatările autorității de concurență și se va adresa instanței pentru a-și apăra drepturile. În condițiile unei piețe cu prețuri reglementate, aplicarea unei amenzi nejustificate și disproporționate pune sub semnul întrebării fezabilitatea economică a afacerii pe piața din Republica Moldova."
Miercuri, Consiliul Concurenței a anunțat amenzi pentru companiile Bemol, Lukoil, Petrom, Rompetrol, Tirex și Datario, după ce a constatat că cele șase companii prezente pe piața de comercializare cu amănuntul a produselor petroliere ar fi încheiat un acord anticoncurențial „pentru a coordona prețurile de comercializare”. Amenda pentru întreprinderea ”Bemol Retail” a constituit 29 milioane de lei, ”Datario” - 1,1 milioane de lei, ”Lukoil Moldova” - 180 milioane de lei, ”Petrom Moldova” - 77,8 milioane de lei, ”Rompetrol Moldova” - 191, 8 milioane de lei și ”Tirex Petrol” - 1,5 milioane de lei. Investigația a cuprins perioada martie 2019 - ianuarie 2021. Potrivit Consiliului Concurenței, în perioada investigată cele șase companii vizate au efectuat mai multe runde de modificări ale prețurilor la produsele comercializate cu aceleași valori. Potrivit președintelui autorității, Alexei Ghețescu, întreprinderile vizate au negat „existența unui acord” sau a unei „practici concertate”. Acestea pot contesta decizia Consiliului Concurenței în termen de 30 de zile.