Studenții au construit macheta unui pod din lemn cu ajutorul căreia au bătut toate recordurile la un concurs organizat la București
Au creat un suport aparent fragil, dar care poate susține o greutate de aproape 600 de kilograme. Vorbim despre doi studenți în anul IV ai Facultății Urbanism și Arhitectură ai Universității Tehnice, care au construit macheta unui pod din lemn cu ajutorul căreia au bătut toate recordurile și s-au întors cu locul întâi de la un concurs organizat la București. Sandu Graur și Andrei Leonte au concurat cu peste 70 de echipe de la mai multe universități de peste Prut.
ANDREI LEONTE, student: "Proiectul constă în realizarea unei machete de pod din materialele predate nouă de universitatea din România. Ideea este ca să realizăm macheta după regulile puse de ei."
SANDU GRAUR, student: "Anul acesta am plecat la București cu două machete făcute de noi. Ne gândeam că se poate de participat și la categoria frumusețe și să facem altă machetă pentru categoria rezistență. Respectiv, cel de la rezistență ne-a adus succes."
Tinerii participă pentru al treilea an la concursul din București. În această ediție, studenții au reușit să realizeze o construcție din lemn care să cântărească doar 200 de grame și să doboare un record în cadrul concursului.
ANDREI LEONTE, student: "A ținut în jur de 570 de kilograme și a avut o greutate de aproape 200 de grame. Am fost cu mult înainte față de ceilalți participanți. De exemplu, locul doi a ținut vreo 300 de kilograme, dar și greutatea podului a fost mai mare."
Sandu Graur ne-a arătat că deși construcția pare fragilă, aceasta este cât se poate de rezistentă.
SANDU GRAUR, student: "Crăpăturile care se aud sunt de la alte elemente, nu de la faptul că se rupe sau altceva. Putem vedea că se rup doar elementele acestea mai slăbuțe"
Tinerii s-au ales cu diplome și cu un premiu de 1200 de lei românești. Studenții îi îndeamnă pe toți colegii să participe la această competiție. Concursul „Machete de poduri și ferme din lemn – CADRE” a ajuns la cea de-a X-a ediție și este organizat de Facultatea Căi Ferate, Drumuri și Poduri a Universității Tehnice de Construcții din București.