Cel mai mare eveniment automobilistic european, Salonul Auto de la Paris, a început într-un context extrem de tumultuos
Externe 15 octombrie 2024, 18:22 | 158

Cel mai mare eveniment automobilistic european, Salonul Auto de la Paris, a început într-un context extrem de tumultuos. Concurența mașinilor chinezești electrice pune presiune pe fabricanții europeni, care deja au probleme uriaşe şi recurg la concedieri. Pentru a-i proteja, Uniunea Europeană măreşte tarifele vamale la 35%.

La cea de-a 90-a ediție a Salonului auto de la Paris, cele mai căutate modele sunt cele electrice, cu emisii reduse de carbon, într-un moment în care producătorii europeni de automobile caută soluții pentru a ține piept concurenței mașinilor chinezești. Curios, președintele Emmanuel Macron a venit chiar din prima zi. A admirat mai multe modele, a cerut informații și a apărat tarifele de import practicate de Uniunea Europeană pentru vehiculele electrice fabricate în China.

EMMANUEL MACRON, președintele Franței: "Trecem printr-o perioadă dificilă, deoarece piața europeană se micșorează și există o concurență foarte puternică din partea Chinei. Când anumiți producători de acolo primesc subvenții, este normal să stabilim tarife pentru a le compensa. Altfel, nu mai jucăm după reguli echitabile."

Noile mașini expuse impresionează prin folosirea noilor tehnologii, prin design și confort. Modelele sunt bune în ce privește confortul, accelerația și ținuta de drum. Vehiculele electrice sunt mai scumpe, fiindcă tehnologia are costuri mai mari cu 40%. Franța și-a fixat un objectiv ambițios până în 2030, și anume să producă 2 milioane de mașini electrice și hibride.

Opinia ta contează. Comentează!