Sergiu Cotelnic va fi noul director interimar al CFM, a anunțat astăzi ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale
Social 13 martie 2025, 16:51 | 228

Sergiu Cotelnic va fi noul director interimar al întreprinderii Calea Ferată din Moldova, a anunțat astăzi ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea. Candidatura lui Cotelnic a fost lansată de sindicaliștii de la CFM, după ce la sfârșit de februarie, fostul șef al întreprinderii, Serghei Tomșa, și-a depus demisia. Astfel, în ultimii trei ani, Cotelnic devine al treilea director al unei structuri împovărată de probleme, a căror soluție este de negăsit.

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale: "Pentru că Căile Ferate sunt foarte strategice pentru Republica Moldova și noi trebuie să numim o persoană care poate prelua și conduce cu această Cale Ferată ulterior. Propunerea a venit din partea Sindicatelor Căii Ferate. Noi vorbim despre domnul Cotelnic Sergiu, care este de specialitate CFM-ist înnăscut. Vine din sistem, cu voință, cu posibilitatea și cu dorința de a lucra în beneficiul oamenilor."

Sergiu Cotelnic a declarat că prioritatea sa imediată este soluționarea problemei cu restanțele salariale ale angajaților întreprinderii.

SERGIU COTELNIC, noul director interimar al CFM: "Astăzi, aceasta este problema numărul unu pentru conducerea CFM și pentru minister, de asemenea. Există și alte datorii asupra cărora vom lucra. Cred că în curând vom anunța și soluțiile pentru aceste probleme."

Directorul interimar al CFM, Serghei Tomșa, și-a depus cererea de demisie pe 25 februarie. Ministrul Vladimir Bolea a declarat că Tomșa s-a retras pe motiv de sănătate. Tomșa a asigurat interimatul funcției de director general al CFM din februarie 2024, după ce a demisionat directorul întreprinderii, Oleg Tofilat.

Situația la CFM a început să se agraveze după luna august 2022, când tranzitul feroviar din Ucraina a scăzut drastic, odată cu redeschiderea portului Odesa. Schimbarea a dus la diminuarea veniturilor CFM și, implicit, la întârzieri tot mai mari la plata salariilor angajaților, care au început să se confrunte cu restanțe de câteva luni. În plin regres financiar și cu datorii la salarii de milioane de lei, CFM a decis să instituie, din septembrie 2024, un program de patru zile lucrătoare pe săptămână. Administrația își motiva atunci decizia prin scăderea semnificativă a volumului de transport de mărfuri. În încercarea de a reduce povara financiară, CFM a scos la licitație, pe parcursul anului trecut, vagoane și piese vechi, însă măsurile s-au dovedit a fi insuficiente pentru redresarea situației economice.

Nemulțumiți, feroviarii au organizat mai multe proteste. Pentru 14 martie, angajații Căii Ferate din Moldova au anunțat noi manifestații în fața Guvernului, Parlamentului și Președinției.

Opinia ta contează. Comentează!