La Chișinău a fost lansat Centrul Unic de Apel pentru Consumatori, ai cărui angajați vor răspunde rapid la reclamații
La Chișinău a fost lansat astăzi Centrul Unic de Apel pentru Consumatori, ai cărui angajați vor răspunde rapid la reclamații. Proiectul, realizat cu sprijinul financiar al Uniunii Europene, reprezintă, potrivit Guvernului, o platformă modernă și eficientă de comunicare cu autoritățile.
Conducerea Inspectoratului Supraveghere Produse Nealimentare și Protecția Consumatorilor afirmă că fiecare cetățean va primi răspunsuri rapide, consiliere sau va fi redirecționat la instituțiile responsabile.
SERGIU DĂRĂNUȚĂ, șeful ISSPNPC: "În primul rând vorbim despre optimizarea timpului. Dacă până nu demult, consumatorul suna, explica specialistului din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorului care este problema, specialistul trebuia să asculte toată fabula ca să înțeleagă ce instituție este responsabilă și să îi facă readresare, acum nu mai există așa ceva. Este mesajul scurt care vă va înainta sau va explica care este instituția abilitată."
ADRIAN GUZUN, director de proiect: "De luni, ora 15:00, de când am lansat testul de încercare a numărului, până astăzi dimineață, până aseară, au parvenit 233 de apeluri la numărul unic al consumatorului dintre care doar 90 au ajuns la inspectori, ceea ce înseamnă 60 de procente optimizare, care consumatorul apelând își selectează automat ceea ce are nevoie."
Scopul inițiativei este de a îmbunătăți protecția drepturilor consumatorilor prin centralizarea și eficientizarea serviciilor de apel și consultanță pentru cetățeni. De asemenea, organizatorii susțin că proiectul este un pas important în armonizarea cu standardele Uniunii Europene.
JULDA KIELYTE, reprezentantul Delegației UE la Chișinău: "Prin acest centru unic de apel Inspectoratul va avea în sfârșit oportunitatea de a vedea numărul total de apeluri, de a obține date statistice câte apeluri sunt, de a le clasifica pe domenii și de a obține o viziune mai amplă și complexă asupra situației care este în Republica Moldova în ceea ce privește adresarea la legislație cu privire la protecția consumatorului."
Acest proiect vine să întărească legătura între autorități și cetățeni în calitatea lor de consumatori, spun reprezentanții Guvernului.
INA VOICU, secretar general al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării: "Crearea Centrului Unic de Apel reprezintă un pas strategic major în consolidarea protecției consumatorilor în Republica Moldova, într-un context în care drepturile consumatorilor trebuie protejate pentru a asigura sănătatea, siguranța și interesele economice ale acestora."
Apelurile vor fi recepționate între orele 08:30 și 16:30 la numărul 0-22-51-51-51. Cetățenii vor putea beneficia de consiliere de specialitate de la 12 instituții din domeniul protecției drepturilor acestora în calitate de consumatori.
Centrul Unic de Apel pentru Consumatori este gestionat de Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor.
Centrul este lansat în cadrul proiectului „Crearea și Organizarea unui Centru Unic de Apel pentru Consumatori”, finanțat total de Uniunea Europeană cu 60 de mii de euro și implementat de Asociația „Henri Capitant de Cultură Juridică” Moldova.