Gara Ocnița riscă să rămână cu un singur angajat
Gara Ocnița riscă să rămână cu un singur angajat. Restul muncitorilor, obosiți de întârzierile salariale, au depus cereri de demisie. Potrivit oamenilor, dacă până pe 3 februarie nu își vor ridica banii, vor fi nevoiți să caute un alt loc de muncă. Responsabilii din cadrul Întreprinderii „Calea Ferată din Moldova” spun că restanțele au ajuns la 157 de milioane de lei, formate în perioada august-decembrie 2024.
DMITRI FISIUC, angajat CFM: "Oamenii nu au salarii, nu au pe ce trăi. Reținerile salariale sunt deja de jumătate de an. Acum ele se achită сu două luni întârziere. Adică, angajații de la transporturi au fost plătiți pe 1 (acum două luni), iar cei de la căi ferate - pe 19 (acum două luni). Noi deja avem dreptul să scriem cerere conform articolului 78 să ne încetăm lucrul până la achitarea integrală a salariului."
Potrivit angajaților, situația financiară i-a adus în pragul disperării, informează colegii de la TV Nord.
ALA PERESTAN, angajată CFM: "Noi ne considerăm întreprindere de stat, dar la autogestiune. Nu ne luați banii noștri. Unde se duc banii? Trenurile marfare circulă. Da, am stat o săptămână pe loc, fără combustibil. Nu am avut pe ce cumpăra, pentru că erau conturile blocate. Combustibil avem, marfarele circulă câteva ori pe zi. Doar tot este venit. Unde se duc acești bani, noi nu știm."
ALEXANDRU TELEVCA, angajat CFM: "Noi, care stăm aici, nu am furat. Noi suntem săraci, nici nu am trăit bine, dar acum în general nu avem cum să trăim. Port ce am, port după cineva."
LUDMILA GARABAGIU, angajată CFM: "Să trimiți dimineața copiii la școală, ceva trebuie să le pui în ghiozdan. La școală cer a lor, la grădiniță tot așa. Omul dimineața se pregătește pentru lucru. Ce să pună în geantă? Noi nu suntem luați în serios. Parcă am fi oameni de categorie inferioară. Dar robia s-a terminat de mult!"
Potrivit unui comunicat emis de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, există o soluție pentru această problemă.
COMUNICATUL MINISTERULUI INFRASTRUCTURII ȘI DEZVOLTĂRII REGIONALE: "În ultimele luni au fost făcuți pași pentru a stabiliza situația - un audit complet, pentru a identifica sursa problemelor, și un proces de reorganizare, care să facă întreprinderea CFM mai eficientă și mai transparentă. Deși aceste schimbări nu sunt ușoare, ele sunt necesare pentru a salva întreprinderea."
Acum, au restanțe salariale aproape cinci mii de angajați de la Calea Ferată din Moldova.