Patru poduri noi urmează să fie construite peste Prut cu sprijinul financiar al Guvernului de la București
Social 7 februarie 2025, 21:18 | 101

Patru poduri noi urmează să fie construite peste râul Prut. Acordurile au fost semnate astăzi, la Chișinău, de ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, și Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat al ministerului de resort de la București. „E vremea să trecem de la „poduri de flori” la poduri de piatră”, au declarat oficialii.

Contractele pentru proiectarea a încă patru poduri noi peste râul Prut au o valoare totală de 4,4 milioane de lei românești. Este vorba despre podul nou Stânca–Costeşti, pod nou Bumbăta–Leova, podul Fălciu–Leca și podul nou Răducăneni–Bărboieni. Durata fiecărui contract pentru elaborarea studiilor de fezabilitate este de 12 luni. „Intrăm într-o nouă eră a dezvoltării transporturilor peste Prut”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu.

IRINEL IONEL SCRIOȘTEANU, secretar de stat al Ministerului Infrastructurii de la București: "Ceea ce începem vom continua pe zona de infrastructură feroviară, așa cum am discutat în aceste trei zile. Colaborare în zona navală, aeriană și integrarea acestor infrastructuri în economia Moldovei și a României în așa fel, încât Moldova de pe ambele maluri ale Prutului să devină competitivă în noul spațiu european. Bugetul de stat al României va finanța prima etapă de proiectare a acestor poduri."

Ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale Vladimir Bolea consideră că prin construcția acestor poduri se va concretiza apropierea dintre Republica Moldova şi România.

VLADIMIR BOLEA, ministrul Infrastructurii de la Chișinău: "Acțiunile pe care le facem noi demonstrează că atunci când există dragoste de țară și respect, atunci, e posibilă și dezvoltarea acestei țări."

Construcția acestor poduri va contribui și mai mult la apropierea economică a Republicii Moldova de România și de Uniunea Europeană, a menționat directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, Cristian Pistol.

CRISTIAN PISTOL, director CNAIR: "Îmi doresc ca odată cu realizarea acestor in vestiții conectivitatea cu Republicii Moldova cu România să fie mult mai bun, și, astfel, să facilităm atât traficul de persoane, cât și tranzitul de mărfuri de pe teritoriul celor două state. Mai mult, aceste poduri vor aduce o mai bună conectivitatea cu Uniunea Europeană, într-un final."

Oficialii de la București au reiterat faptul că România a reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați-Giurgiulești, și a demarat procedurile și pentru reabilitarea podurilor Albița - Leușeni, unde lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucția unuia nou cu patru benzi, dar și a podurilor Sculeni-Sculeni și Oancea- Cahul.

Un alt proiect major vizează construcţia podului peste Prut Ungheni-Ungheni, pentru care a fost finalizat studiul de fezabilitate, iar lucrările vor demara în aprilie. Acest pod, numit simbolic „Podul de flori”, va avea şi o simbolistică specială, cu elemente decorative care vor face legătura cu podul de flori din 1990.

Opinia ta contează. Comentează!