Alegătorii din Paris au susținut propunerea primarului de a scumpi de trei ori taxele de parcare pentru mașinile voluminoase SUV
Alegătorii din Paris au susținut propunerea primarului socialist al capitalei, Anne Hidalgo, de a scumpi de trei ori taxele de parcare pentru mașinile voluminoase în stil SUV, potrivit rezultatelor oficiale ale Primăriei. 54,55% dintre parizieni au votat în cadrul unui referendum în favoarea ca mașinile cu o greutate de 1,6 tone sau mai mult să fie taxate cu 18 euro pe oră, scrie France 24. Astfel, capitala Franței continuă cu planurile pe termen lung de a deveni un oraș mai verde și complet accesibil pentru biciclete.
După ce a mers să voteze, Anne Hidalgo a descris această inițiativă drept o alegere clară a parizienilor. Potrivit primarului, SUV-urile ocupă prea mult spațiu pe străzile înguste pariziene, sunt prea poluante și provoacă mai multe accidente de circulație decât mașinile mai mici.
Aproximativ 55 la sută dintre parizieni au votat în favoarea noilor taxe, însă doar 5,7% din cei 1,3 milioane de alegători eligibili au participat la referendum. Nu tuturor le place această idee.
Costul pentru nerezidenți pentru a parca SUV-urile în cartierele centrale ale Parisului, în arondismentele numerotate de la 1 la 11, ar crește la 18 euro pe oră în primele două ore, față de 6 euro pe oră, pentru mașinile mai mici. După aceea, parcarea ar deveni din ce în ce mai punitivă. O ședere de șase ore cu un SUV - suficient, să zicem, pentru a participa la un spectacol și la un restaurant - ar costa 225 de euro, comparativ cu 75 de euro, pentru vehiculele mai mici, notează Euronews.
În arondismentele exterioare ale Parisului, numerotate de la 12 la 20, un șofer de SUV din afara orașului ar plăti 12 euro pe oră pentru primele două ore, crescând progresiv la 150 de euro pentru șase ore.
Din 2020, peste 80 de km de piste pentru biciclete au fost create la Paris, ajutând la generarea unei creșteri de 71% în utilizarea de biciclete, scrie Reuters. SUV-urile pe străzile din oraș au provocat dezbateri și în alte capitale, inclusiv Londra și Dublin. Agenția internațională a energiei spune că SUV-urile reprezintă acum aproape jumătate din vânzările de mașini noi la nivel mondial, dar, potrivit agenției, ele folosesc cu aproximativ 20% mai mult combustibil decât vehiculul mediu și au eliberat în 2022 aproape un miliard de tone de CO2 la nivel mondial, aproximativ dublul emisiilor totale ale Braziliei, notează France 24.