Fabrică de haine, incălzită de panouri
Social 20 februarie 2025, 20:03 | 317

Totul a început dintr-o simplă pasiune. Georgeta Mir, fondatoarea unui brand de haine spune că îndrăgește acest domeniu de când se ține minte. După un parcurs de aproximativ zece ani sub forma unui atelier, în 2007 a luat naștere fabrica de haine. Ca în mai toate cazurile, facturile au devenit cel mai neplăcut episod. După mai multe calcule, Georgeta Mir a decis în favoarea panourilor solare. Și nu a greșit!

GEORGETA MIR, designer și fondator: "Despre panourile voltaice și proiectele ODA am aflat prin intermediul asociației noastre Asociația Industriei Ușoare. Cu ajutorul lor am aplicat la ODA, am pregătit proiectul cred că vreo zece luni a durat până la implementare, la moment economisim în jur de 80% din ceea ce consumam mai înainte, ne ajută foarte mult."

Asociația a implementat cu succes un proiect de panouri voltaice. În urma acestui proiect, consumul de energie al companiei a fost redus cu aproximativ 80%. Chiar dacă procesul a fost unul complicat, efortul a meritat, spune fondatoarea. În calitate de producători de mărci internaționale, aceștia se angajează activ în promovarea energiei verzi și a soluțiilor ecologice, integrând principii în procesul de fabricație și contribuind astfel la protejarea mediului.

GEORGETA MIR, designer și fondator: "Noi producem mărci internaționale în afară de marca proprie. Avem cerințe pentru energia verde și în general orice consum reciclabil, tot ce ține de ecologie."

Fabrica este mare, cu un portofoliu diversificat de produse care se aliniază cu standardele internaționale de calitate - îmbrăcăminte din stofe ușoare, rochii, fuste și bluze.

MARIANA GHEORGHIȚA, șef de producere: "Noi avem în jur de 60 de angajați, asta merge vorba și de secția de croire, călcare finală, de cusătorese și tehnologii inclusiv. Noi coasem mai mult haine din stofe ușoare, rochii, fuste bluze."

Panourile solare instalate sunt de ultimă generație și salvează fabrica de la multe costuri usturătoare.

SABIN DULAP, inginer: "Ele sunt panouri fotovoltaice bifaciale, trina, sunt destul de performante, de ultimă generație. Au posibilitatea de a genera nu doar pe partea frontală, mai ales când sunt amplasate la înălțime au un surplus de generare și pe partea din spate."

VALERIA BUSUIOC, reporter Jurnal TV: "Panourile solare au o capacitate de 150 kw și economisesc 80%."

Fabrica de haine are drept scop pe viitor să implementeze și alte mijloace sustenabile.

Opinia ta contează. Comentează!